Středa 21.10.
Opakování – nauka o slově
Učebnice s.27cv.1 – ústně vyřeš úkoly pod textem
Kontrola: 1b)například léta(roční období, roky), značce(turistická, v tělocvičně puntík na zemi, dopravní),listů(list stromu, list v knize)
1f)slova příbuzná mají stejný kořen, například – příroda, přírodní, přírodopis, přírodnina
V pracovním sešitě si ověř svoje znalosti. Pokus se udělat celé cvičení 1 na s.20.
Čtvrtek 22.10.
Sloh – učebnice s.27, promysli si úkoly 1,2,3
Jsou připraveny tři batohy na cestu. Vyber, který by sis vzal/a v zimě na hory, který k moři, a který na jednodenní výlet s rodiči. Můžeš doplnit věci, které tam ještě chybí.
- batoh: plavky, sluneční brýle, opalovací krém,…
- batoh: lyžařská výbava, čepice,…
- batoh: pohodlné oblečení, svačinu,…
V pracovním sešitě na s.20cv.1dole vyber vhodné věci na vycházku.
Poslední úkol na tebe čeká v písance na s.8 dole.
Pátek 23.10.
Stavba slova – učebnice s.28cv.1,2-ústně, cv.3-písemně a úkoly a,b,c,d,e. (Svá řešení si zkontroluj.)
Kontrola: 2a) 1. verš: Ptal se starý myšák myšky – 5 slov, 2. verš: Jestlipak máš ráda knížky – 4slova, 3. verš: Myška zapištěla v šeru – 4 slova, 4. verš: Ovšem Já je přímo žeru -5 slov
2c)zapištěla, za-pištěla, zapiš-těla, zapiště-la
2d) ptal, se, máš, ovšem, já, je
cv.3: klíč – xxox, škola – xxoxo, parník – xoxxox, cukr – xox(x)
Otevři si čítanku na s.36-37 a přečti si O dudákovi ze Strakonic
Rozumíš významu těchto slov? chasník = mladý muž, tancovačka = zábava, kde k tanci hraje hudba, šumař = vydělával si hraním na hudební nástroj, lidový muzikant, groše – mince nízké hodnoty, vábit = lákat
Doplň k následujícím tvrzením ano – ne:
- Chasník jménem Švanda hrál na skřipky.
- Švanda byl sirotek.
- Švanda vydělával hodně peněz.
- Švanda měl rád Dorotku.
- Dorotčin otec byl hajný.
- Hajný schvaloval svatbu Dorotky a Švandy.
- Švandova matka byla víla.
- Švanda se vydal do světa.