Přeskočit na obsah

Učivo ČJ pro 5.B na 19.10. 2020

Milí páťáci,

z ČJ byste měli mít hotová všechna cvičení v PS po str. 12 a 3 krátká cvičení (7., 8., 9) z pracovního listu na str. 26.

První hodinu ČJ  v tomto týdnu budeme věnovat slohu a procvičíme si POPIS. Společně jsme si stihli vysvětlit a do sešitu SLOH zapsat, k čemu popis slouží, že popisovat můžeme věc, osobu, zvíře, pracovní postup, prostředí. Dnes se budeme věnovat popisu věci, předmětu.

Popis předmětu: – měl by být co nejpřesnější

– měl by být uspořádaný

– měli byste při popisu postupovat od celku k částem, zleva doprava, shora dolů, prostě neskákat od jednoho ke druhému

Než se pustíte do psaní popisu vlastního předmětu, přečtěte si pozorně popis předmětu – automatické pračky, v učebnici na str. 21. Michal začíná tím, k čemu pračka slouží,  uvádí, kde se pračka doma nachází, pak, jak vypadá, sdělí její rozměry. Dále popisuje zadní část pračky, potom přední část – tady postupuje ze shora dolů. Klidně si celý text přečtěte jednou hlasitým čtením, podruhé tichým čtením a popisovanou pračku si zkuste představit.

Nyní si otevřete PS na str. 13 a pokuste se opravit Petrův popis starého mlýnku na kávu. Krátký text si zase nejprve pozorně přečtěte a zamyslete se, co tam Petrovi chybí. Popis doplňte a upravený popis správně přepište na řádky pod textem.

To bude pro dnešní hodinu slohu stačit. Dnes jste se naučili, jak popis předmětu správně vytvořit, zvládli jste rozpracovaný popis dokončit. Příští hodinu si už zkusíte napsat celý popis předmětu sami. Nechte se překvapit, jaký předmět k popisu Vám vyberu.

Regína Lachmanová

Nahoru