Středa 21.10.
Otevři si učebnici na s.23. Nejprve zkontrolujeme ve cv.2 správnost tabulky. Číslo dvakrát menší (druhý řádek tabulky) získáme dělením dvěma (dělíme čísla v prvním řádku). Čísla ve třetím řádku dostaneme dělením čtyřmi. Žádnou chybu nevidím. Co ty?
Cv.3 nemusíš psát, říkej si ústně. Pokud potřebuješ, vezmi si tabulku násobků. Z předchozí úlohy už víme, že dvakrát menší je – :2, čtyřikrát menší je – :4, podobně 3x menší – dělíme třemi a 5x menší – dělíme pěti.
Pamatuj si: vždy, když máme určit 2x menší, 3x menší, … krát menší musíme dělit.
Procvičuj násobilku 2,3,4,5, do početníku školního vypočítej celé cv.5.
Čtvrtek 22.10.
Budeme pokračovat v dělení. Otevři si učebnici na s.24 a přečti si slovní úlohu č.1. Potom si pozorně prohlédni řešení ve žluté tabulce. Pamatuj si: jestliže dělíme 2, výslednému číslu říkáme polovina, když dělíme 3,výsledku říkáme třetina. Zkus doplnit sám/sama: když dělíme 4 – výsledku říkáme ???, když dělíme 5 – výsledku říkáme ???.
Otevři si také početník školní a opiš si následující příklady:
12 : 2 =
12 : 3 =
12 : 4 =
32 : 4 =
40 : 5 =
Vypočítat tyto příklady asi nebylo obtížné. Uměla/uměl bys přiřadit jednotlivé příklady ke slovním úlohám č. 2,3,4 na s. 24? Pokud ano, připiš k jednotlivým příkladům odpovědi na otázky ze slovních úloh. Jestliže tomu nerozumíš, nedělej tento úkol.
Poslední dnešní práce: učebnice s.24 cv.5 do početníku školního.
Pátek 23.10.
Test počtářské zdatnosti
Připrav si učebnici a početník školní (pokud už v něm nemáš místo, vezmi čistý sešit, který jsi ode mně dostal/a minulý týden v úterý). Můžeš si na mobilu měřit čas. Když zvládneš bez chyb a samostatně následujících 25 příkladů do půl hodiny = nejvýše 30 minut, máš pochvalu. Klidně si v průběhu počítání trochu zacvič.
Tvůj úkol: učebnice s.24 cv.6 a,b,c
Můžeš napsat, kolik minut jsi potřeboval/a.