Přeskočit na obsah

Český jazyk 21.10-23.10.

Středa 21.10.

Opakování – nauka o slově

Učebnice s.27cv.1 – ústně vyřeš úkoly pod textem

Kontrola: 1b)například léta(roční období, roky), značce(turistická, v tělocvičně puntík na zemi, dopravní),listů(list stromu, list v knize)

1f)slova příbuzná mají stejný kořen, například – příroda, přírodní, přírodopis, přírodnina

pracovním sešitě si ověř svoje znalosti. Pokus se udělat celé cvičení 1 na s.20.

 

Čtvrtek 22.10.

Sloh – učebnice s.27, promysli si úkoly 1,2,3

Jsou připraveny tři batohy na cestu. Vyber, který by sis vzal/a v zimě na hory, který k moři, a který na jednodenní výlet s rodiči. Můžeš doplnit věci, které tam ještě chybí.

  1. batoh: plavky, sluneční brýle, opalovací krém,…
  2. batoh: lyžařská výbava, čepice,…
  3. batoh: pohodlné oblečení, svačinu,…

V pracovním sešitě na s.20cv.1dole vyber vhodné věci na vycházku.

Poslední úkol na tebe čeká v písance na s.8 dole.

 

Pátek 23.10.

Stavba slova – učebnice s.28cv.1,2-ústně, cv.3-písemně a úkoly a,b,c,d,e. (Svá řešení si zkontroluj.)

Kontrola: 2a) 1. verš: Ptal se starý myšák myšky – 5 slov,  2. verš: Jestlipak máš ráda knížky – 4slova, 3. verš:  Myška zapištěla v šeru – 4 slova, 4. verš: Ovšem Já je přímo žeru -5 slov

2c)zapištěla, za-pištěla, zapiš-těla, zapiště-la

2d) ptal, se, máš, ovšem, já, je

cv.3: klíč – xxox, škola – xxoxo, parník – xoxxox, cukr – xox(x)

Otevři si čítanku na s.36-37 a přečti si O dudákovi ze Strakonic

Rozumíš významu těchto slov? chasník = mladý muž, tancovačka = zábava, kde k tanci hraje hudba, šumař = vydělával si hraním na hudební nástroj, lidový muzikant, groše – mince nízké hodnoty, vábit = lákat

Doplň k následujícím tvrzením ano – ne:

  1. Chasník jménem Švanda hrál na skřipky.
  2. Švanda byl sirotek.
  3. Švanda vydělával hodně peněz.
  4. Švanda měl rád Dorotku.
  5. Dorotčin otec byl hajný.
  6. Hajný schvaloval svatbu Dorotky a Švandy.
  7. Švandova matka byla víla.
  8. Švanda se vydal do světa.

 

 

 

 

Nahoru