Učebnice str. 21 – ústně si projdi 1. a 2. cvičení.
- Do školního sešitu zapiš:
Skupiny BĚ/BJE, PĚ, VĚ/VJE
-je- píšeme po předponě ob- a v-, když následuje kořen slova, který začíná -je-
(např. ob-jed-návka, ob-jev, ob-jezd, ob-jetí)
-bě- píšeme, když kořen nezačíná na -je-
(např. běhat, oběd, oběť, běžec)
Skupiny PĚ mají vždy „E s háčkem“ (např. pěvec, pětikoruna, pětka, pěnkava)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2) Do školního sešitu vymysli a napiš 5 slov, která mají slabiku PĚ na začátku slova a 5 slov, která mají slabiku PĚ na konci slova. (neopisuj slova z předchozího zápisu, ale vymysli slova jiná).
3) Pracovní sešit str. 16, cv. 1 – napiš slova
4) Do domácího sešitu vytvoř věty, ve kterých použiješ slova ze cvičení 1 v pracovním sešitě na str. 16. (Připomínám, že někteří v minulém domácím úkolu trochu zapomněli na to, co je to věta a tvořili roztodivné nesmysly :-), tak ať si dají tentokrát záležet!).