Přeskočit na obsah

Prv- od 19. 10. do 23. 10.

Vážení rodiče,

 

zdravím Vás a Vaše děti. V prvouce se zaměříme na téma: ,,Podzim, krajina, živočichové, rostliny“.

  • str. 15, cv. 1 – žáci vyprávějí o lese, co v něm roste, kteří živočichové v něm žijí, úkoly vypracováváme dle zadání
  • str. 15, cv. 2 – děti se orientují v prostoru, určují, co je vpravo, vlevo, nad, pod, v, mezi atd.

Žáci čtou a podle zadání sledují cv. 1,  např. Vpravo od srnky je zajíc (pařez, les, apod.).

  • str. 15, cv. 3 – žáci říkají, kteří ptáci na zimu u nás zůstávají (v pořadí odshora):  Vlaštovka odlétá. Vrabec u nás zůstává. Sýkorka u nás zůstává. Čáp odlétá. Jiřička odlétá. Kos u nás zůstává. (Kos černý je částečně tažný pták. Lesní kosi většinou odlétají, část kosů městských zůstává a přezimuje tady.)

Samolepky, které jsou součástí PS najdete uprostřed a děti si je nalepí do správného rámečku.

  • str. 16, cv. 1 – řídíme se dle zadání

Žáci si prohlédnou fotografii podzimní krajiny a následně podle ní vyprávějí o podzimu. Děti mohou vyprávět spontánně, např. krajina je v podzimních barvách, stromy jsou zbarvené (dožluta, dočervena, dohněda). Mohou také vyprávět podle předem dané osnovy, např. jaké barvy v krajině převládají, co se děje s rostlinami a co s živočichy.

Nebo mohou hledat společné prvky na fotografii krajiny a reálnou krajinou blízko bydliště a vyhledat čím se liší.

  • str. 16, cv. 2 – děti mohou kromě toho jmenovat i další druhy ovoce, které znají, které roste u nás, a které se k nám dováží z jižních krajů

Procvičujeme názvy ovocných stromů a jejich plodů, např. jabloň – jablko.

  • str. 16, cv. 3 – žáci pojmenovávají zeleninu a jmenují další druhy zeleniny, které znají (ovoce i zeleninu si děti mohou i vymodelovat)
  • str. 16, cv. 4 – žáci si uvědomují, že někteří ptáci od nás na podzim odlétají, vysvětlíme, proč odlétají

Jmenujeme další ptáky, kteří jsou stěhovaví, např. čáp bílý, čejka chocholatá, drozd zpěvný, dudek chocholatý, holub hřivnáč, jiřička obecná, kukačka obecná, lelek lesní, pěnkava obecná, skřivan polní, slavík obecný, špaček obecný, vlaštovka obecná.

  • str. 17, cv. 1 – opakujeme učivo probrané kapitoly
  • Žák si vybere jeden ovál a zkusí o něm říct několik krátkých vět.
  • str. 17, cv. 2 – zamýšlíme se nad tím, kdy a proč se může rodina radovat, využívají vlastní zkušenosti
  • Po přečtení žáci odpovídají na otázky k porozumění textu, např. Co má táta? Co nese Ola?
  • str. 17, cv. 3 – děti nakreslí obrázek, který se vztahuje k podzimu. Může to být obrázek děje, např. pouštění draků, práce na zahradě.

 

Něco navíc 🙂

Děti se můžou naučit báseň ,,Měsíce“, která je na školním webu v odkazu

ČJ – od 19. 10. do 23. 10.

Přeji Vám pěkný víkend 🙂 L. R.

 

 

Nahoru