Přeskočit na obsah

Prv – 9. 11. – 13. 11.

Vážení rodiče,

 

zdravím Vás a Vaše děti. V prvouce se i nadále zaměřujeme na téma ,,Rodina“ a s ní spojené slovo emoce a ,,radost“.

  • Prv – str. 20 – seznámit se s emotikonem, který vyjadřuje ,,radost“
  • cílem této stránky je seznámit se s emocí ,,radost“
  • žáci přečtou první větu. Ve druhé větě je emotikon ,,radost“. Je důležité s dětmi zavést pravidlo, že tento emotikon se čte jako slovo radost (zde známého smajlíka pokládáme za emotikona, protože pro vyjádření emoce ,,radost“ se zdá být nejvhodnější)
  • je vhodné přerušit četbu a popovídat si s dětmi o tom, co cítí jako radost, jak ji vnímají, kdy měly naposledy radost atd.
  • děti vypráví o situacích z reálného života, které vedou k radosti

 

  • Prv – str. 21 – s dítětem si vyprávíme o významu rodiny a přírustku do rodiny, těšení se na miminko a péči o něj, postupně pracujeme dle zadání
  • děti můžou vyprávět také o svých zkušenostech s malým miminkem, vzpomínají jaké to bylo v předškolním období
  • pokračují ve vyprávění v řadě dle jednotlivých stádiích vývoje člověka – fáze předškoláka, školáka atd. O každé fázi vyprávějí – co dělali, dělají, s čím si hráli, hrají, …

 

Něco navíc 🙂

  • zopakujeme si říkanky, když byly děti ještě malé

L.R.

Říkanky pro malé děti:

 

 

Vařila myšička kašičku na zeleném rendlíčku,

tomu dala, tomu nic, tomu kousek, tomu víc.

A ten maličký? Utíkal do komůrky na homolečky,

tam se napapal.

Nahoru