Vážení rodiče,
zdravím Vás a Vaše děti. V prvouce se i nadále zaměřujeme na téma ,,Rodina“ a s ní spojené slovo emoce a ,,radost“.
- Prv – str. 20 – seznámit se s emotikonem, který vyjadřuje ,,radost“
- cílem této stránky je seznámit se s emocí ,,radost“
- žáci přečtou první větu. Ve druhé větě je emotikon ,,radost“. Je důležité s dětmi zavést pravidlo, že tento emotikon se čte jako slovo radost (zde známého smajlíka pokládáme za emotikona, protože pro vyjádření emoce ,,radost“ se zdá být nejvhodnější)
- je vhodné přerušit četbu a popovídat si s dětmi o tom, co cítí jako radost, jak ji vnímají, kdy měly naposledy radost atd.
- děti vypráví o situacích z reálného života, které vedou k radosti
- Prv – str. 21 – s dítětem si vyprávíme o významu rodiny a přírustku do rodiny, těšení se na miminko a péči o něj, postupně pracujeme dle zadání
- děti můžou vyprávět také o svých zkušenostech s malým miminkem, vzpomínají jaké to bylo v předškolním období
- pokračují ve vyprávění v řadě dle jednotlivých stádiích vývoje člověka – fáze předškoláka, školáka atd. O každé fázi vyprávějí – co dělali, dělají, s čím si hráli, hrají, …
Něco navíc 🙂
- zopakujeme si říkanky, když byly děti ještě malé
L.R.
Říkanky pro malé děti:
Vařila myšička kašičku na zeleném rendlíčku,
tomu dala, tomu nic, tomu kousek, tomu víc.
A ten maličký? Utíkal do komůrky na homolečky,
tam se napapal.