Přeskočit na obsah

M – 14. 10. – 16. 10.

 

M – 34 – Vyvození čísla 5.

– cv. 1 – Práce s myšlenkovou mapou, žák pojmenovává obrázky a určuje jejich počet. Poznává číslo 5.

– cv. 2. – Cvičení je vhodné k samostatné práci (žák na velkém obrázku vyhledává objekty znázorněné v malých rámečcích a jejich počet zaznamenává kolečky).

– cv. 3 – Žák přečte číslo na kartičce. potom počítá věci v jednotlivých oválech. Pokud je jejich počet 5, spojí obrázek s kartičkou uprostřed.

– 35 – Numerace v oboru 1 – 5, kolik – tolik.

cv. 1 – Žák nakreslí ovály s předměty po pěti.

cv. 2 – Žák si přečte čísla a nakreslí k nim správný počet koleček (čísla může označovat různými barvami a může mezi čísly dopisovat matematické symboly větší, menší).

cv. 3 – Přečte zadání a vybarví podle něj správný počet obrázků (děti pracují samostatně).

cv. 4 – Žák přečte zadání a vyjádří počet prvního předmětu práznými kolečky a počet druhého předmětu plnými kolečky.

cv. 5 – Pracuje samostatně a vybarví podle zadání.

Něco navíc 🙂

Můžeme využívat nasbírané přírodniny a děti vám ukáží :-), jak my s kaštany počítáme ve škole (příklady můžete využít ze str. 32/4, kdy dětem postupně zadáváte příklady a ony Vám buď kaštany přidávají + nebo ubírají – .

Využíváme pro kontrolu videa, která jsou volně dostupná na webových stránkách

www.matýskova-matematika.cz

kde jsou přehledně roztříděna podle jednotlivých dílů učebnic a podle jejich stran. L. R.

Matýskova matematika, 1. díl – strana 34

Nahoru