Přeskočit na obsah

M – od 2. 11. do 6. 11.

 


Vážení rodiče,

stále s dětmi opakujeme naučené číslice a modelujeme příklady. Pracujeme s matematickými symboly větší, menší, rovná se. Využíváme při počítání a porovnávání jak vytvořené kartičky, tak nasbírané přírodniny. 🙂

  •  M – str. 40, cv. 1 – psaní číslice 5 (video ukázkové animace str. 40), při nácviku dbáme na to, aby ji žáci psali ve dvou krocích – nejdříve svislá čára a bříško a tepve potom horní vodorovnou čáru – stříšku (při stavbě domu se také střecha staví až na konec)
  • M – str. 40, cv. 2 – ,,Napiš čísla 1, 2, 3, 4, 5.“ – Žák procvičuje psaní čísel. Dodržuje mezery vyznačené šedými proužky. První číslice napsané plnou čarou stále mohou žáci obtahovat, aby si správné tvary fixovali.

Dále pracují žáci jako obvykle, dle piktogramů a vypracovávají jednotlivá zadání.

  • UC – str. 5 (z druhé strany PS) učíme se psát číslici 5  (už známe z animace v odkazu videa str. 40)
  • M  – str. 40, cv. 5 – zde by bylo vhodné, zda by žák jednotlivé příklady uměl opsat na papír a nebo na stírací tabulku a sám vypočítal.
  • M – str. 41, rozklad čísel je nový typ cvičení, vycházíme z konkrétní situace, které modelujeme na lavici
  • nevkládáme mezi čísla slovo plus, ale spojku a, protože neřešíme typický příklad na sčítání
  • rozklady čísel mohou dělat dětem potíže, proto je necháme dané příklady znázorňovat delšídobu
  • při znázorňění vždy vycházíme počtem věcí, které vyjadřuje horní číslo, a pak z této skupiny oddělíme počet odpovídající prvnímu číslu v rozkladu, druhé číslo v rozkladu je zbytek po oddělení
  • M – str. 42, procvičujeme učivo, využíváme didaktické hry s kartami s čísly, jejich řazení, určování, které číslo v řadě chybí apod.
  • M – str. 43, cv. 1 – přidáme práci s ceníkem, procvičujeme pojmy nejdražší, nejlevnější, dražší než, levnější než, …
  • úlohy procvičují sčítání
  • M – str. 43, cv. 2 – úlohy procvičují odčítání

 

Něco navíc 🙂

  • Hra – Dětem nadiktujeme řadu naučených čísel, např.: 2, 1, 5, 4, 5, 1, 1, 4. Potom klademe otázky, např.: Které číslo jsi napsal-a, jen jednou? Které číslo třikrát? Které více než dvakrát? Které z čísel, které umíš napsat, chybí?
  • Hra – Vezmu si 2 – 5 předmětů. Rozdělím je a sevřu do obou rukou, tak aby to dítě nevidělo. Řeknu nahlas počet předmětů, které celkově držím a ukážu jednu ruku. Dítě určuje, kolik předmětů mám ve druhé ruce.

http://www.matyskova-matematika.cz/matyskova-matematika-1-dil-strana-40/ – psaní číslice 5

Matýskova matematika, 1. díl – strana 41

Matýskova matematika, 1. díl – strana 42

Matýskova matematika, 1. díl – strana 43

 

Děkuji Vám za spolupráci a přeji pěkné a pohodové dny

S pozdravem L.R.

 

Nahoru