Přeskočit na obsah

M – 9. 11. – 13. 11.

 

Vážení rodiče,

stále s dětmi opakujeme naučené číslice a psaní příkladů i s výpočty na mazací tabulku. Využíváme při počítání a porovnávání jak vytvořené kartičky, tak i nasbírané přírodniny. 🙂

  •  M – str. 44, cv. 1 – vyvození a psaní číslice 0 (video ukázkové animace str. 44 cv. 2), při nácviku dbáme na to, aby žáci začali psát ovál nahoře a pokračovali směrem vlevo dolů
  • Dále pracují žáci jako obvykle, dle piktogramů a vypracovávají jednotlivá zadání samostatně.

 

  • UC – str. 6 (z druhé strany PS) učíme se psát číslici 0 (už známe z animace v odkazu videa str. 44)

 

  • M – str. 45, numerace v oboru 0 – 5, kolik – tolik, žáci pracují samostatně dle zadání
  • M  – str. 45, cv. 2 – do řady čísel je zařazena 0, aby ji žáci četli, ale k tomuto číslu nemohou nakreslit žádné kolečko

 

  • M – str. 46, cv. 1 – porovnávání v oboru 0 – 5, žáci mohou pracovat s listy, kaštany, žaludy a jinými přírodninami, které si při vycházce nasbírali
  • žáci samostatně dokončí celou stránku

 

  • M – str. 47 – sčítání v oboru 0 – 5, cv. 1 – žáci tvoří slovní úlohy, místo čísla 0 mohou užívat také spojení žádný čáp, žádná srnka, žádný bažant, … 
  • M – str. 47, cv. 2 – znázorňování příkladů s 0 je také specifické, protože žák nemůže nakreslit v případě 0 žádné prázdné, nebo žádné plné kolečko
  • stejně tak musí žáci reagovat, pokud je příklad znázorněn jen kolečky, v úloze se to musí nějak vyjádřit
  • M – str. 47, cv. 3 – ke sloupečku lze přiložit proužek papíru a na něj psát výsledky příkladů,  nebo si je děti přepíší a znázorní na stírací tabulce

 

  • M – str. 48 – sklad čísel, cv. 1 – v těchto cvičeních jde o opačný postup než na str. 41 čili sklad čísel
  • M – str. 48, cv. 2 – sklad čísel je opak rozkladu a žáci k řešení v podstatě užívají sčítání, proto je řešení těchto úkolů pro ně jednodušší
  • děti dále pracují samostatně, dle přečtení piktogramů

 

Něco navíc 🙂

  • Hra – Přebíjená – každý žák má svůj soubor karet s čísly 0 – 5 poskládaných na sobě a otočených tak, aby čísla nebylo vidět (obdoba karetní hry Prší, Válka). Hra je vhodná pro dvojice. Oba žáci vyloží první kartu ze své kupičky a otočí ji číslicí nahoru, čísla porovnají. Kdo má více, bere obě karty a dá dospod své kupičky. Pokud jsou na kartách obě čísla stejná, přidávají ještě jednu kartu. Vítězí ten, kdo má karty obou hráčů.

Přeji příjemnou karetní hru 🙂

L.R.

Matýskova matematika, 1. díl – strana 44

Matýskova matematika, 1. díl – strana 45

Matýskova matematika, 1. díl – strana 46

Matýskova matematika, 1. díl – strana 47

Matýskova matematika, 1. díl – strana 48

 

Nahoru