Přeskočit na obsah

ČJ – od 19. 10. do 23. 10.

Vážení rodiče,

děti moc pozdravuji a posílám informace o učivu na celý týden.

  • UC – PS 20–21  Dříve než začnou děti psát, tak si uvolní prstíky za pomocí procvičovacích  básniček, které už znají. Přečteme dětem básničku.

Horní klička – začíná tahem šikmo nahoru a kličkou směrem doleva, pak pokračuje šikmo rovnou čárou dolů. Děti si obtáhnou měkkou ořezanou tužkou předtištěné kličky ve správném směru. Tento cvik je poměrně obtížný a vyžaduje pečlivý nácvik – musí být věnována dostatečná pozornost. Pokud žáci dostatečně nedodrží směr pohybu šikmo nahoru, nepodaří se jim pak po kličce dodržet požadovaný směr šikmo dolů doleva, ale budou vytáčet ruku a psát šikmo doprava. Při psaní postupujeme tak, že v horní části cviku (klička) pohyb zpomalíme, upozorníme na směr zatáčení a následný směr šikmo dolů vlevo. Při psaní horní kličky žáci opět často vytáčejí ruku v zápěstí a směr tahu dolů píší na druhou stranu. Někdy si to uvědomí a asi v polovině tahu dolů se snaží směr narovnat správně, ale v takovém případě je už tvar horní kličky opět zdeformovaný.

  • UC – PS 22 Dolní klička – se také skládá ze dvou cviků. Začíná se šikmou rovnou čárou dolů, která se zatočí doleva a pokračuje rovnou šikmou čárou nahoru. Úskalím tohoto cviku je zatočení kličky správným směrem, tedy doleva, řada žáků bude mít tendenci točit kličku doprava. Proto u nácviku dbáme na zvolnění pohybu při začátku zatáčení a na uvědomění si směru.

Druhou chybou, kterou budou žáci pravděpodobně dělat, je to, že při překřížení čáry neudrží šikmý směr a stočí pohyb nahoru, čímž vznikne tvar, který je dolní kličce podobný, ale není správný. Při nácviku je potřeba si těchto možných chyb všímat a včas jim předcházet nebo je odstraňovat.

  • ŽA – 38–43 Čt – Hláska a písmeno P.

Dětem přečteme básničku, kterou postupně po řádcích opakují až se jí naučí nazpaměť.

38 cv. 2 – myšlenková mapa, kdy si děti označí křížkem ty obrázky, které začínají hláskou p.

cv.  3 – děti vybarví políčka s písmenem P.

Se stranami 38-39 pracujeme obdobně jako u předchozích písmen a se stranami 40-41 pracujeme obdobně jako se slabikami s předcházejícími písmeny.

 

Něco navíc 🙂

Dětem můžeme napsat na papír nebo stírací tabulku říkanku s velkými tiskacími písmeny:

PAVEL POVÍ POHÁDKU

PEPÍKOVI O POPELCE.

PO POHÁDCE PAVLOVI

PÁ, PÁ PEPÍK ODPOVÍ.

 

Děti vyhledávají a barevně vyznačují slabiky s písmenem P, které umí přečíst. Po jedné větě, kdy se vzájemně střídáte si můžete povyprávět pohádku O Popelce.

  • 42 – 43 – žáci si zdokonalují hlasité čtení, pracujeme dle zadání.

Poslech pohádky – Paleček a jeho kamarádi (František Hrubín, Dvakrát sedm pohádek). Děti vypráví pohádku a říkají slova, která začínaly na písmeno P.

Všechna výuková videa ke Čteme a píšeme s Agátou přehledně vyhledáte na

www.nns.cz/amos/vyukova-videa/

Živá abeceda

Přeji Vám pohodový týden

S pozdravem L. R.

Nahoru