Vážení rodiče,
děti pozdravuji a přeposílám učivo. S dětmi opakujeme, píšeme krátké diktáty, opisy, přepisy a procvičujeme četbu, slabikování a hláskování.
Zaměřujeme se na práci s textem a jeho porozuměním. Přeji krásné Velikonoce.
- Hláska a písmeno G, g
- Psací h
Hezké svátky jara 🙂
Děkuji za spolupráci
S pozdravem a přáním pevného zdraví
Lenka Rouzková
Něco navíc 🙂
Děti se můžou některé básničky naučit nazpaměť.
Dechová a hlasová cvičení:
Volání na zápasu – góóól.
Zvuky zvířat – gaga.
Procvičení mluvidel – bing, bong, beng.
Říkanka:
Gorila (Ljuba Štíplová)
Gorila se v Kongu
těší na hlas gongu.
Když se v Kongu ozve gong,
chodí s tygrem na ping-pong.
Písmenkový guláš
Nadiktujeme dětem písmena (nebo si je píší na čtverečky papíru či vybírají ze souboru písmen) z nějakého slova, a to v jiném pořadí, než jdou ve slově za sebou. Úkolem dětí je sestavit ze všech písmen jedno slovo. Zpočátku dáváme slova jednodušší, později i delší.
Obměna: Z písmen můžeme sestavovat více slov a zapisovat je.
Např. p ř e a k – pekař; keř; řeka; řepa; pak; Řek; pře; …
Magnety
Magnety se k sobě přitahují. Dítě dostane kartičku a hledá k sobě někoho do páru vzhledem k významu dané kartičky. Mohou tvořit dvojice či vícečetné skupiny podle toho, jaká slova jsou zvolena.
Např. pohádkové dvojice (Jeníček a Mařenka, Fík a Ája)
zvířecí rodiny (pes, fena, štěně)
slova se stejnou počáteční hláskou (gól, glóbus)
měsíce určitého ročního období (září, říjen, listopad)
slova, která se k sobě hodí (auto – garáž, guma – penál, …)
slova vytvoří větu (Pes štěká. Kočka číhá na myš.) apod.
Medvídek Pú