Přeskočit na obsah

Český jazyk – 6. 4. – 9. 4.

 

Vážení rodiče,  

 

děti pozdravuji a přeposílám učivo. S dětmi opakujeme, píšeme krátké diktáty, opisy, přepisy a procvičujeme četbu, slabikování a hláskování. 

Zaměřujeme se na práci s textem a jeho porozuměním. Přeji krásné Velikonoce.

 

  • Hláska a písmeno G, g
  • Psací h

 

Hezké svátky jara 🙂

 

Děkuji za spolupráci

S pozdravem a přáním pevného zdraví

Lenka Rouzková

 

Slabikář 2. díl – strana 38

 

Slabikář 2. díl – strana 39

 

Slabikář 2. díl – strana 40

 

Slabikář 2. díl – strana 41

 

 

Písanka 2. díl – strana 30

 

Písanka 2. díl – strana 31

Něco navíc 🙂

Děti se můžou některé básničky naučit nazpaměť.

Dechová a hlasová cvičení:

Volání na zápasu – góóól.

Zvuky zvířat – gaga.

Procvičení mluvidel – bing, bong, beng.

 

Říkanka:

Gorila (Ljuba Štíplová)

Gorila se v Kongu

těší na hlas gongu.

Když se v Kongu ozve gong,

chodí s tygrem na ping-pong.

 

Písmenkový guláš

Nadiktujeme dětem písmena (nebo si je píší na čtverečky papíru či vybírají ze souboru písmen) z nějakého slova, a to v jiném pořadí, než jdou ve slově za sebou. Úkolem dětí je sestavit ze všech písmen jedno slovo. Zpočátku dáváme slova jednodušší, později i delší.

Obměna: Z písmen můžeme sestavovat více slov a zapisovat je.

Např. p ř e a k pekař; keř; řeka; řepa; pak; Řek; pře; …

 

Magnety

Magnety se k sobě přitahují. Dítě dostane kartičku a hledá k sobě někoho do páru vzhledem k významu dané kartičky. Mohou tvořit dvojice či vícečetné skupiny podle toho, jaká slova jsou zvolena.

Např. pohádkové dvojice (Jeníček a Mařenka, Fík a Ája)

zvířecí rodiny (pes, fena, štěně)

slova se stejnou počáteční hláskou (gól, glóbus)

měsíce určitého ročního období (září, říjen, listopad)

slova, která se k sobě hodí (auto – garáž, guma – penál, …)

slova vytvoří větu (Pes štěká. Kočka číhá na myš.) apod.

 

Medvídek Pú

 

Nahoru