M – 34 – Vyvození čísla 5.
– cv. 1 – Práce s myšlenkovou mapou, žák pojmenovává obrázky a určuje jejich počet. Poznává číslo 5.
– cv. 2. – Cvičení je vhodné k samostatné práci (žák na velkém obrázku vyhledává objekty znázorněné v malých rámečcích a jejich počet zaznamenává kolečky).
– cv. 3 – Žák přečte číslo na kartičce. potom počítá věci v jednotlivých oválech. Pokud je jejich počet 5, spojí obrázek s kartičkou uprostřed.
– 35 – Numerace v oboru 1 – 5, kolik – tolik.
cv. 1 – Žák nakreslí ovály s předměty po pěti.
cv. 2 – Žák si přečte čísla a nakreslí k nim správný počet koleček (čísla může označovat různými barvami a může mezi čísly dopisovat matematické symboly větší, menší).
cv. 3 – Přečte zadání a vybarví podle něj správný počet obrázků (děti pracují samostatně).
cv. 4 – Žák přečte zadání a vyjádří počet prvního předmětu práznými kolečky a počet druhého předmětu plnými kolečky.
cv. 5 – Pracuje samostatně a vybarví podle zadání.
Něco navíc 🙂
Můžeme využívat nasbírané přírodniny a děti vám ukáží :-), jak my s kaštany počítáme ve škole (příklady můžete využít ze str. 32/4, kdy dětem postupně zadáváte příklady a ony Vám buď kaštany přidávají + nebo ubírají – .
Využíváme pro kontrolu videa, která jsou volně dostupná na webových stránkách
www.matýskova-matematika.cz
kde jsou přehledně roztříděna podle jednotlivých dílů učebnic a podle jejich stran. L. R.