Adaptujeme se na školu, hrajeme si s čísly a číslicemi, orientujeme se na číselné ose, kde mohou být čísla přirozená (těm se věnujeme nejvíce), desetinná nebo zlomky (těm se věnujeme zatím okrajově). Porovnáváme čísla. Rozlišujeme lichá a sudá čísla. Umíme čísla zapsat v rozvinutém i zkráceném zápisu.
Připomínáme si zásady při zaokrouhlování čísel. Známe rozdíl zápisu zadání při pamětném a písemném počítání. Procvičujeme sčítání a odčítání, žáci vědí, jak provést zkoušku správnosti výsledku.
Učebnice strana 2-8, pracovní sešit strana 1-3 (postačuje vypočítat vždy jen část příkladů ze zadání jednotlivých úloh na stránce).
Geometrie
Pohybujeme se v rovině (narýsujeme a popíšeme bod, úsečku, přímku, polopřímku, lomenou čáru i křivku, rozeznáváme rovinné útvary – čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh, kružnice, mnohoúhelníky) i v prostoru (pojmenujeme základní tělesa – krychle, kvádr, válec, kužel, jehlan, koule, umíme udělat i jejich náčrt v rovině).
Učebnice strana 2-3, pracovní sešit strana 1
Výuková videa na www.matyskova-matematika.cz