Pondělí: Sloh: uč. str. 171/5a – ústně, do sešitu 5b, c (prosím pošli mi to ke kontrole)
Úterý: Shoda přísudku s podmětem
Připomeň si pravidla, která už znáš:
pokud je podmět rodu mužského životného – píšeme v koncovce přísudku -i (ti – chlapci cvičili),
pokud je podmět rodu ženského nebo mužského neživotného – píšeme v koncovce přísudku -y (ty – dívky běhaly, ty – stroje pracovaly),
pokud je podmět rodu středního – píšeme v přísudku -a (ta – auta se rozjela).
uč. str.176 Pamatujte si – důkladně si přečti
do sešitu:
PAMATUJ SI!
Slovo dítě je rodu středního, děti v množném čísle mají tvar rodu ženského (podle vzoru kost), proto píšeme v koncovce přísudku -y (ty – Děti si hrály.)
Slova oko, ucho mají v množ. čís. také tvary rodu ženského (ty oči, ty uši), proto v koncovce přísudku píšeme -y.
Pozor na pravopis!
Koně se pásli. Rodiče odjeli. Lidé se scházeli. Lidičky se seběhli. Sněhuláci roztáli.
Vypracuj do sešitu: 177 /3a
Středa: uč. str. 177 – dole – přečti si Pamatujte si.
do sešitu:
Pamatuj si:
(ti) – Všichni se vrátili v pořádku.
(ti – žáci) – Někteří se dorozuměli anglicky.
(ty – žákyně) – Některé se dorozuměly německy.
Vypracuj do sešitu: uč. 177/3b
Čtvrtek: Zopakuj si pravidla o shodě podmětu s přísudkem + pamatuj si ze sešitu.
uč. str. 177/4 do sešitu
Pátek: Zopakuj si vzory podstatných jmen a psaní i/y v jejich koncovkách, hlavně rod mužský – můžeš využít tento odkaz:
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-muzskeho/koncovky-vzoru/cviceni.htm
Vypracuj do sešitu: uč. str. 214/10 (10 vět)
ČTENÍ
Čítanka: str. 128 – 130 – přečti si, do sešitu: odpověz na tyto otázky:
1.Jak se jmenovala dvojčata?
2. Kdo byla Jezinka? Jaká asi byla? + 1. z čítanky
str. 131 – báseň – přečti si, do sešitu: 131/1, 2
Čti si do Čtenářského deníku.
Ať se ti v tvé domácí činnosti daří! Snad se už brzy setkáme ve škole.