Pondělí:
Prosím ty, kteří mi ještě neposlali popis obrázku z minulého týdne, aby tak učinili co nejdříve.
Ještě mi také prosím napište, jak se vám dařilo opakování ČJ v minulém týdnu (co vám dělalo problémy).
Sloh: Píšete si také deník?
uč. str. 169/1a – přečti si
do sešitu: 170/1b
str. 170/2a – přečti si
do sešitu: 171/2b
Úterý: Uč. str. 168 – Pamatujte si – přečti si
uč. str. 169/5a – ústně
Opakování pravopisu: uč. str. 212/4a do sešitu
(dětský lékař – dětští lékaři – připomeň si pravidla uč. str. 104, 41, 42 – Pamatujte si)
Středa: uč. str. 166 , 167 – Pamatujte si – přečti si důkladně
(Toto učivo už trochu znáte. Když jsme určovali podmět a přísudek-základní skladební dvojici, tak jsme potom ještě další slova ve větě připojovali čarou pod řádkem ke slovům, která rozvíjela.)
Zkus do sešitu určit v těchto větách základní skladební dvojice i určovací skladební dvojice:
Malí chlapci si slepili jednoduché modely. Cestovatelé vyprávěli o cizích zemích. Alešova maminka usušila nasbírané houby. Večer se od rybníka ozývají žáby.
Opakování pravopisu – uč. str. 212/5 do sešitu
(Připomeň si pravidla psaní -je/-ě – uč. str. 39)
oběžnice – v kořeni slova – ě
objet – ob – je předpona – jet
Čtvrtek: Uč. str. 174/4 do sešitu
Opakování pravopisu: uč. 213/6 do sešitu
(Připomeň si pravidla psaní -n-/-nn-: televize – není zde -n-, proto píšeme v přídavném jméně pouze jedno -n – televizní,
u přídavných jmen pojmenovávajících zvířata – píšeme také pouze jedno -n-, protože zde přidáváme pouze koncovku – í-, např. sloní,
slovo týden – končí na -n- + přidáme příponu -ný, proto zde musí u přídavného jména být dvě -n- – týdenní – uč. str. 40)
Pátek: Opakování pravopisu
uč. str. 213/7a do sešitu
Připomeň si psaní předpon s-, z-, vz- v učebnici na str. 37.
uč. str. 213/7b do sešitu – 6 řádků
Připomeň si psaní předložek s/z (s/se – v 7. pádě – s kým, s čím, z/ze – ve 2. pádě z koho, z čeho).
Čítanka str. 122 – 123 – přečti si
do sešitu: 123/1, 5
Čítanka str. 124 – 127 – přečti si
do sešitu – 127/2, 4