Pondělí:
Sloh – vypravování – osnova
uč. str. 160/9a, d – ústně, do sešitu 160/9b, c (Nezapomeň, že osnova má být stručná. Jeden odstavec – jeden bod osnovy, takže podle počtu odstavců (asi 5) budeš mít tolik bodů osnovy. Asi takto:
1. Klára dostala černobílé kotě.
2. Courek rád pátrá po domě…….3., 4., 5.
Po vypracování mi pošli odpovědi ke kontrole, prosím.
Úterý:
Uč. str. 162/4 – přečti si a zdůvodni psaní těchto slov do sešitu: bych, mít, malý roztomilý pejsek, se střídali, s bratrem, jestli mi to, dovolí, objeví
uč. str. 163 Do sešitu si zkus ověřit, co umíš. Řešení pošlu opět rodičům, po opravě se prosím douč, co ti nepůjde. A napiš mi, jak se ti dařilo.
Středa:
Poznáváme větu
uč. str. 164/1, 2 + Pamatujte si – ústně
Do sešitu: Poznáváme větu
Věta vždy obsahuje sloveso v určitém tvaru. + 164/3- změna zadání – vytvoř věty z řad slov, z kterých to půjde.
Čtvrtek:
uč. str. 165/6a Vzor: Výprava vešla do pralesa.
vešla – podtrhni vlnovkou – je to přísudek – sloveso v určitém tvaru výprava – podtrhni čarou – je to podmět – ptáme se na něj 1. pádem – Kdo? Co? Spoj základní skladební dvojici – podmět a přísudek – dvojitou čarou nahoře Ostatní skladební dvojice – Kam vešla? – do pralesa – spoj pod řádkem -vešla do pralesa -jednou čarou, šipka směřuje k vešla.
Zkus do sešitu ostatní věty.
Pátek:
P. S. str. 48/2 (připomeň si pravidlo – mě– 2. a 4. pád – tě, tebe, mně – 3. a 6. pád – ti, tobě) , 48/3, 49/1, 2 (neurčitý tvar=infinitiv – sloveso končící na t, nedá se u něho určit osoba, číslo..)
ČTENÍ
Čítanka str. 113 – přečti si + 113/3, do sešitu – 113/1,
str. 114 – báseň – přečti si, ústně zkus 114/2, do sešitu – 114/1 (přirovnání – obsahuje slůvko – jako), 3 (VODA – doprostřed+napiš, nebo nakresli vše, co s vodou souvisí)
Čti si do Čtenářského deníku.